مدیریت شبکه های اجتماعی و اینستاگرام
شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در فرهنگ، زندگی، سیاست و کسب و کارها دارد. طبق آمار پرتال شرکت مخابرات ایران، ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان تا آبان ماه 97 به 82 درصد رسیده و درحال افزایش می باشد.
مدیریت شبکه های اجتماعی بوسیله متخصص بازاریابی میتواند مخاطب و بازدید کننده را جذب و تبدیل به خریدار کند . سرویس و پکیج مدیریت شبکه اجتماعی و پشتیبانی کاری علمی – تخصصی در برنامه ایی هدفمند اجرا می شود، روش های تجربی که حاصلی جز فرصت سوزی ندارد.
استفاده از شبکه های اجتماعی در برندینگ
همه ما در نگاه اول به تبلیغات اطراف خود توجه نمی کنیم و به سادگی از کنار آنها عبور می کنیم اما اگر یکی از دوستان و آشنایانمان از محصول یا برند خاصی برای ما تعریف کنند ما نیز مشتاق شده و شاید حتی برای خرید آن اقدام کنیم. این اتفاق نتیجه قدرت تبلیغات یا بازاریابی دهان به دهان است که روشی بسیار موثر است. امروزه این روش تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی نمود پیدا کرده و جریان دارد. از این رو یکی از دلایل مهم برای داشتن شبکه های اجتماعی بازیابی و معرفی برند در بین کاربران می باشد.
نقش شبکه اجتماعی روی سئو
یکی از روش های دیده شدن مطالب سایت شما شبکه های اجتماعی هستند به همین علت شبکه های اجتماعی نقش مهمی در سئو سایت دارند. یکی از فاکتورهای مهم در بهینه سازی یا سئو سایت اجتماعی بودن سایت است که این نقش را شبکه های اجتماعی متصل به سایت شما ایفا خواهند کرد. وقتی مطلبی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید نشان دهنده فعالیت و اجتماعی بودن سایت شما است. به همین علت شرکت ها و سایت های بزرگی در این شبکه ها فعالیت دارند و روز به روز به هدفشان نزدیکتر می شوند.
بازاریابی و کسب درآمد از اینستاگرام
پتانسیل و ظرفیت شبکه های اجتماعی و جذب مخاطب و مشتری خصوصا در کسب و کار و بازاریابی بر همگان واضح و آشکار است. اکنون( سال 2019) اینستاگرام بیش از 24 میلیون کاربر ایرانی دارد و در جهان در رتبه 7ام قرار دارد (آمار مربوط به ژانویه 2018) بعد از فیلتر شدن تلگرام در ایران این شبکهی محبوب، طرفداران بیشتری پیدا کرد.
اکنون کسب و کارها به طور جدی روی فعالیت و بازاریابی اینستاگرام حساب باز کردهاند و برای بازاریابی در اینستاگرام تلاش مینمایند.
اکنون همگان می توانند صفحه و یا اکانتی در شبکه های اجتماعی و یا اینستاگرام راه اندازی کنند. اما اینکه بتوانند مخاطب مناسب را درگیر و علاقه مند به محصول و یا خدمت کنند و بازدید کننده را تبدیل به خریدار، این کاری تخصصی است. اطلاعات تخصصی درباره الگوریتم هایشبکه های اجتماعی و نحوه راهبرد در دسترس همگان نیست. برای بهره برداری مناسب از پتانسیل بی نظیر این شبکه ها در جهت بهبود کسب و کار شما به متخصص بازاریابی و مدیریت در شبکه اجتماعی (Social media management) نیاز دارید. مثال نقض:
1- فردی احساس درد کرده و نیاز به درمان دارد.
2- به پزشک عمومی مراجعه می کند، نسخه ای میگیرد و اما کافی نیست و بهبود پیدا نمی کند.
3- به پزشک متخصص یا فوق تخصص مراجعه می کند. ارزیابی و آزمایش دقیق شده درد، راه حل و درمان را دریافت می کند
هرچه آژانس دیجیتال مارکتینگ یا مدیر سوشیال (مدیر شبکه ها اجتماعی)، حرفه ای تر باشد، کسب و کارتان رونق بیشتری خواهد داشت.
تنظیم، اجرا و پشتیبانی «صفحه کاری» (Business account) «بیزنس اکانت اینستاگرام» و یا حساب کاربری کسب و کار در شبکه اجتماعیبایستی بصورت حرفه ای بر مبنای اهداف بازاریابی و اطلاع رسانی توسط تیم متخصص پیاده سازی و ارزیابی شود.
چرا پیج شما به مدیر شبکه های اجتماعی نیاز دارد؟!
افراد بسیاری فعالیت در شبکه های اجتماعی را کاری ساده میدانند و با خواندن چند مقاله و help حس کاربلد بودن پیدا میکنند. شبکه های اجتماعی شمشیری دو لبه هستند. فعالیت کسب و کار ها و انجام برندینگ و ایجاد پرسونال برند، نیاز به عملیاتِ تخصصی و دانش محور دارد.مدیریت شبکه های اجتماعی کاری حرفه ایی و تحلیلی است. نیاز به تیم تخصصی دارد.
شبکه های اجتماعی راه ارتباط مستمر با مشتریان
امروزه با توجه به ارتباط مستقیم با مخاطبان و امکان بازاریابی شبکه های اجتماعی، مباحثی چون مشتری مداری، روابط عمومی دیجیتال، پاسخگویی سریع و (call to action _CTA) تماس تا اقدام به خرید، اهمیت فراوانی دارد و دارای نکات کلیدیای می باشد.
اگر در پی نتایج اثر بخش و زود بازده در شبکه های اجتماعی هستید این فعالیت ها باید کاملا بر مبنای اصول صحیح بازاریابی دیجیتال ومدیریت رسانه مجازی انجام شود .
مرگ کسب و کار با استفاده از ربات اینستاگرام
امروزه کلاهبردانی با ایجاد ربات اینستاگرام شروع به فعالیت و کسب درآمد در این حوزه کرده اند. چقدر با الگوریتم ها و دستورالعمل های شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام آشنا هستید. در آخرین الگوریتم ارائه شده توسط اینستاگرام استفاده از ربات ها موجب خواهد شد که پست های شما دیده نشود و به اصطلاح در اکسپلورر نرود. همچنین اینستاگرام تأکید دارد تا افرادی که در ط.لانی مدت از این ربات ها استفاده می کنند با جریمه سنگین و حتی بسته شدن پیج روبرو خواهند شد.
موارد مهم از الگوریتم اینستاگرام در سال 2019
۱- با بهره گیری از هوش مصنوعی، شبکه های اجتماعی هر روز هوشمندتر و شده و حساب های تقلبی را حذف کرده و یا دیسیبل می کند.
۲-لایک و فالوور تقلبی اطمینان به شما را زیر سوال برده و اصل اعتماد سازی را خوشه دار می سازد.
۳-حساب کاربری شما چندین پست با چند هزار فالوور و کامت و لایک های بسیار کم، کاربران را به سادگی متوجه کلک و استراتژی غلط شما در شبکه اجتماعی می سازد.
۴-تنظیم ربات برای پاسخ گویی و خوشامد گویی معمولا اثر عکس و نا معقول میگردد.
مثال: در یک اکانت شخصی خبر فوت پدرش را اعلام کرده بود و متن ربات به این پست “چه خوب موفق باشید” بوده است.
سر فصل خدمات مدیریت در شبکه های اجتماعی:
• برنامه ریزی استراتژیک حضور در شبکه های مجازی
• تحلیل بازار و رقبا در شبکه های مجازی
• تهیه ی سناریو فعالیت در شبکه اجتماعی (کوتاه یا میان مدت )
• طراحی گرافیک قالب ها و چار چوب صفحه و پست ها
• تولید محتوای مناسب، خلاق و بر پایه ی اصول بازاریابی محتوایی Content Marketing
• مدیریت و پاسخ دهی به کامنتها و ارتباط با مشتریان
• جذب مخاطب و افزایش فالوورها هدف
• تدوین سیاست تبلیغاتی و ارتباط با دیگر پیج های پربازدید
• بازبینی روش ها – آنالیز و تحلیل آمار فعالیت ها در شبکه اجتماعی
برای موفقیت در شبکه های اجتماعی باید مشاور قوی و پشتیبان کارآمد در فضای مجازی داشته باشید. ما در سوشیال پنل 24 راهکارهای ویژه و منحصر به فرد برای بهبود کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی و انجام برندینگ ارائه می دهیم.